hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > البرز| بهبود وضعیت اقتصادی دامداران و مرتع‌داران با ایجاد روش‌های معیشت جایگزین

البرز| بهبود وضعیت اقتصادی دامداران و مرتع‌داران با ایجاد روش‌های معیشت جایگزین

ریاست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کرج هم‌زمان با استقرار اکیپ‌های کنترل دام در منطقه ورودی بیلقان (ورودی جاده چالوس) گفت: باهدف جلوگیری از تخریب و ارتقای اکوسیستم عرصه‌های طبیعی، کنترل دام به‌عنوان یکی از اقدامات حفاظتی مهم در ایجاد تعادل دام و مرتع انجام می‌شود.

 به گزارش رویداد امروز، سیاوش ذاکری گفت: از سال 94 طرح کنترل دام در سطح مراتع شروع‌شده و خوشبختانه تعداد دام از ظرفیت مراتع کمتر شده است. او با اشاره به این مطلب که تعادل تعداد دام و مرتع بدین معنا نیست که چرای دام در مراتع آزاد شود اظهار داشت: دامداران و مرتع‌داران می‌توانند با ایجاد روش‌های معیشت جایگزین از جمله کشت گیاهان دارویی و اجرای طرح‌های مرتع‌داری به بهبود وضعیت اقتصادی خود کمک کنند و نگاه آن‌ها تنها به دام نباشد. رئیس منابع طبیعی شهرستان کرج تصریح کرد: اجرای طرح مدیریت چرا و کنترل دام به‌عنوان یکی از اقدامات حفاظتی مهم در ایجاد تعادل دام و مرتع در مراتع ییلاقی این استان به مرحله اجرا درآمدهاست. ذاکری به همکاری نیروی انتظامی و راه و شهرسازی به‌واسطه برپایی چادر و کنترل راه‌های استان اشاره کرد و گفت: ایستگاه‌های ثابت و سیار نظارتی با همراهی این دستگاه‌ها فعال شد و در نهایت وضعیت دام به نسبت مراتع شهرستان متعادل باقی خواهد ماند.

علی بابازاده؛ مسئول یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان کرج از دامداران و بهره‌برداران مراتع خواست از ورود زودهنگام احشام و دام و همچنین دام مازاد بر ظرفیت پیش‌بینی‌شده در پروانه چرای تمدیدشده در مراتع جدا خودداری کنند. او افزود: در صورت مشاهده هرگونه تخلف از قوانین و مقررات مربوط به چرای دام در مراتع، متخلفان طبق مقررات به مراجع قضائی معرفی و پروانه بهره‌برداری آنان باطل می‌شود. بابازاده با اشاره به استقرار اکیپ یگان حفاظت اداره راه و شهرسازی در محدوده دوراهی آتشگاه و دروان شهرستان کرج گفت: نیروهای یگان حفاظت مستقر در این ایستگاه نیز نسبت به جلوگیری از ورود غیرمجاز دام به مراتع فعالیت خواهند کرد.

بابازاده گفت: شماره تلفن ۱۵۰۴ به‌صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی در ارتباط با تخریب و تصرف اراضی ملی، چرای غیرمجاز دام، قطع درختان و همچنین آتش‌سوزی‌های احتمالی در جنگل‌ها و مراتع است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد